Nazwa podmiotu publicznego: Miejskie Przedsiebiorstwo Energetyki Cieplnej S.A. w Krakowie

Status pod względem zgodności z ustawą: czesciowo_zgodna

Powody wyłączenia i nieprawidłowości:
  • nie wszystkie załączone pliki są dostępne cyfrowo,
  • nie wszystkie załączniki posiadają informacje na temat wielkości,
  • brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów, 

    Wyłączenia:
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,


Link do dokumentu z analizą o nadmiernym obciążeniu:

Data sporządzenia Deklaracji Dostępności: 2021-03-31

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-03-30

Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Osoba odpowiedzialna za treść Deklaracji: Biuro Promocji i Zarządzania Informacją

Deklarację sporządzono na podstawie: wlasna

Nazwa podmiotu zewnętrznego, który przeprowadził badanie dostępności: Logonet ul. Piotrowska

Imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za kontakt w sprawie niedostępności: Justyna Rebiś - Mentel

Adres poczty elektronicznej osoby kontaktowej: mpec@mpec.krakow.pl

Numer telefonu do osoby kontaktowej: 12 646 55 21

Opis procedury wnioskowo-skargowej:

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.



Dostępność architektoniczna:
  1. Siedziba główna Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej S.A. w Krakowie (MPEC) zlokalizowana jest w jednym budynku przy al. Jana Pawła II 188. 
  2. Do budynku, w którym MPEC ma siedzibę prowadzi jedno wejście od ul. Śliwkowej, do którego wjazd jest możliwy specjalnie wyznaczonym wejściem (pochylnia) dla osób niepełnosprawnych. Przy bramie wyjazdowej wewnątrz parkingu zamontowana jest pętla indukcyjna.
  3. Przed budynkiem, wyznaczone jest odpowiednio oznakowane i bezpłatne miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
  4. Dziennik Podawczy znajduje się na parterze budynku. Można w nim uzyskać niezbędne informacje jak poruszać się po budynku i o dostępnych usługach wsparcia.
  5. Szerokość głównych drzwi wejściowych i drzwi wewnętrznych oraz ciągów komunikacyjnych jest dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. 
    W budynku brak wind.
  6. Obsługa osób niepełnosprawnych odbywa się w Biurze Obsługi Klienta na parterze po lewej stronie od wejścia.
  7. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  8. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku.
  9. Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu.


Aplikacje mobilne:

nie dotyczy



Dodatkowe informacje: